سانتریفیوژ ویژه انتقال مواد(شعاعی)

در این نوع سانتریفیوژ ها هوا از یک طرف وارد میشود واز طرف دیگر توسط فلنج خروجی ، خارج میشود.

هواکش های حلزونی برای انتقال مواد کارایی بسیار بالایی دارد که برای انتقال ذرات گرد غبار موجود در هوا در صنایع مختلف استفاده میشود.معمولا ظرفیت تخلیه این نوع هواکش ها تا 240000 متر مکعب بر ساعت است و فشار تا 11500 پاسکال بازدهی دارد و به صورت کوبل غیر مستقیم و کوپلینگی قابل تولید می باشد.

سانتریفیوژ ویژه انتقال مواد(شعاعی)

فن انتقال مواد چیست؟

فن ها سانتریفیژ بنا به نحوه عملکرد وفعالیت در کارخانه های صنعتی دارای مدل های و طرح های مختلف می باشد.

یکی از پر کاربرد ترین فن ها در صنایع ، فن انتقال مواد می باشد.این نوع فن ها برای انتقال و جابجایی مواد اعم از براده اهن یا فلز خرد شده ، سبوس ، گردو غبارناشی از فعالیت برشکاری، الیاف نساجی، ضایعات نجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پروانه های این فن در دو نوع شعاعی و یا بکوارد ساخته میشود ، که نام های مختلفی دارد .همانطور که در تیتر بالا گفته شد این نوع هوا کش ها در ظرفیت های مختلف با هوا دهی مختلف ساخته میشود ، که معمولا توان این نوع هواکش 240000متر مکعب بر ساعت است و فشار 11500 پاسکال را داراست.این نوع هوا کش ها به صورت کوپله مستقیم و یا فولی تسمه ساخته میشود.در فن انتقال مواد فشار جریان خروجی بیشتر از جریان ورودی است که این فشار مورد نیاز است تا بتواند مواد را انتقال دهد.اگر ماده های انتقال تا حدی چسبنده باشند ، باید قدرت فن بیشتر باشد و فشار زیادی را فن تحمل میکند. که برای ان از پروانه های بزرگ تر و موتور قوی تری استفاده میشود.

بیشتر بخوانیم 🖇️ اسکرابر چیست؟

 

مشخصات فنی و ساختاری هواکش های سانتریفوژ رادیال:

پروانه : مدل های مختلفی دارد در سایز های مختلف که قطر انها بین 315 الی 1000 میلیمتر است.

  ظرفیت هوا : با توجه به سایز هواکش ظرفیت های مختلفی دارد که معمولا بین 100 الی 250000متر مکعب بر ساعت است.

فشار استاتیک : با توجه به سایز دستگاه متغیر است و بین 50 الی 11000 پاسکال میباشد.

جنس هواکش : جنس این نوع هوا کش ها بر اساس قیمت انها متفاوت است ، ولی معمولا از جنس ورق فولادی یا ورق استیل یا ورق هایی که مقاوم در برابر سایش هستند.

سانتریفیوژ ویژه انتقال مواد(شعاعی)

سانتریفیوژ چیست؟

سانتریفیوژ کردن یک تکنیک است که در ان ماده ی جامد معلق در یک یا چند مایع  که بر اساس چگالی با گردش در دورهای بسیار بالا جدا مشود.این دستگاه از اساس رسوب گیری برای جدا سازی استفاده می کند.کاربردهای سانتریفیوژ بسیارگسترده بوده ، به عنوان مثال برای جدا سازی شیر ، ماشین لباس شویی ، جدا سازی ترکیبات ازمایشگاهی و… میباشد.

اجزای دستگاه سانتریفیوژ:

  1. درب
  2. چفت
  3. پنل کنترل
  4. روتر
  5. محفظه
  6. جایگاه نمونه
  7. موتور

چگونگی استفاده از سانتریفیوژ:

دستگاه سانتریفیوژ نوعی دستگاه ازمایشگاهی است که یک نمونه مایع و مواد جامد معلق را با دورهای بسیار بالا چرخانده و باعث میشود که بخش های مختلف مایع دارای لایه هایی شود که بر اساس چگالی مرتب میشود.به دلیل چرخش با سرعت بالا این دستگاه بسیار حساس بوده و به راحتی خراب میشود.همچنین این دستگاه اگر به شکل نادرست استفاده شود میتواند خطرناک باشد.

برای استفاده از سانتریفیوژ باید چند متد را رعایت کرد:

1.اماده سازی و جایگزاری نمونه:

به دلیل اینکه سانتریفوژ در سرعت بالا کار میکند ، نمونه میتواند به راحتی به ایروسل تبدیل شود ،پس قبل از شروع عملیات سانتریفیوژ باید تمامی ظروف از هرگونه نشتی یا شکستگی چک شود.

درب ظروف حتما باید برای خود ظرف بوده و به صورت کامل چفت شود.اگر درب سانتریفیوژمناسب نباشد ممکن است در حین سانتریفیوژ کردن مایع از ظرف بیرون بریزد یا به ایروسل تبدیل شود.

این عمل باید قبل از سانتریفیوژ کردن حتما انجام شود، بهذ خصوص وقتی که نمونه مورد نظر خطر ناک باشد.برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در سانتریفیوژ کردن این عمل توصیه میشود و مهم است.

برای تشخیص ممکن است شما در ذهنتان بدانید که هر کدام از تیوپ ها را شما در کدام جایگاه گذاشته اید ولی باید حتما انها را به صورت دقیق لیبل کنید تا پس از انجام سانتریفیوز  تشخیص انها راحت باشد.

بیشتر بخوانیم 🖇️ پمپ صنعتی در کجا کاربرد دارد؟

 

(5)استفاده از بالانس:

به دلیل سرعت بالا تیوپ میتوان به راحتی از حالت بالانس خارج شود، اگر ظرفی با حجم برابر در روبروی ان نباشد. همچنین وزن دو تیوپ روبروی هم باید برابر باشد تا کار سانتریفیوژ به درستی انجام شود.

2.استفاده از دستگاه سانتریفیوژ:

(1)گذاشتن سانتریفیوژ در یک سطح صاف و استوار:

به دلیل سرعت بسیار بالای دستگاه سانتریفیوژ باید در سطح صاف و محکم قرار گیرد تا وزن ان را بتواند تحمل کند.

(2)گذاشتن تیوپ ها در روبروی هم:

اگر شما از یک نمونه استفاده میکنید باید در روبروی ان برای بالانس کردن، از تیوپ بالانس استفاده کرنید ولی اگر تعداد تیوپ ها زوج بود میتوان از هریک در روبروی هم استفاده کنید.

(3)انتخاب سرعت در سانتریفیوژ:

سرعت سانتریفیوژ کردن معمولا بر اساس چرخش بر دقیقه یا RPM اندازه گیری میشود.همچنین این سرعت میتواند به شکل RCF بیان شود.در دستگاه های جدید میتوان هرکدام را به دلخواه انتخاب کرد.

درباره تهویه مولودی:

این گروه صنعتی مفتخر می باشد که با تکیه بر سالها تجربه خود در راستای تولید و فروش انواع هواکش های صنعتی شامل : فن های سانتریفیوژ (دبل ، فشارقوی ، رادیالی ، پی وی سی( PVC )، سقفی و کانالی . فن های آکسیال(دیواری ، کانالی ، جت فن ، اگزوز فن ، سقفی و خانگی ) و همچنین محصولات خاص شامل : هواکش های سرد خانه ای یا کندانسوری ، کوره هوای گرم صنعتی (هیتر) ، ساید چنل ، سیکلون ، سیستم تصفیه دود و انواع فن های تابلویی در ابعاد و ولتاژ های مختلف ( AC-DC ) جهت تابلو های برق و مخابراتی فعالیت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *